Režim dne
- základem pro uspořádání života v mateřské škole jsou pedagogické,psychologické a biologické požadavky na náplň činností dětí v průběhu dne - respektuje dobu příchodu a odchodu většiny dětí - střídají-li se v určité postoupnosti žádoucí činnosti, klid, spánek,soustředěná řízená činnost, vycházky, pobyt dětí v venku, vypracovává se u dětí určitá soustava návyků a chování nabývá žádoucí podoby.Vytvořené stereotypy nezahrnují však jen soustavu určitých činností, ale i celou řadu vnitřních reakcí, motivů, citů a potřeb dítěte - nelze však dětem vnucovat strnulost, těžkopádnost a činnosti, které neodpovídají jejich vývojovým možnostem - v průběhu dne by se měly doplňovat činnosti řízené pedagogem, s činnostmi, které vycházejí z vlastní aktivity dítěte - při sestavování režimu dne je nutné respektovat biorytmy a chápat, že mohou být u dětí individuálně odlišné - intervaly mezi jídly by měly být kolem 3 hodin - umožnit dětem dostatek pobytu venku, který je závislý na počasí a ročním období
|
Režim dne v průběhu školního roku : |
6.15 - 7.30 - scházení dětí, ranní hry podle volby a přání dětí 7.30 - 8.00 - průběžné podávání snídaně 8.00 - 8.30 - pokračování ranních her 8.30 - 9.15 - didakticky zacílené činnosti /záměrné a spontánní učení/ ve skupinách a individuálně - jazykové chvilky, smyslové hry ranní cvičení /relaxační cvičení, jóga, pohybové a taneční hry 9.15 - 9.45 - hygiena, ovocná svačina 9.45 - 11.45 - pobyt venku 12.15 - 14.00 - čtená pohádka, odpočinek - náhradní aktivity pro děti 3.třídy / pohádka, kreslení, kniha, logopedické cvičení / 14.00 - 14.15 - hygiena, svačina 14.15 - 16.30 - odpolední zájmové činnosti dětí / hry + dle zájmu dětí pokračování didakticky cílených činností / - pobyt venku na školní zahradě - individuální péče - poradenství rodičů
|